Anmeldelse af Nemlig.com

Beskrivelse: En bestilling hos Nemlig.com

Herunder finder du min oplevelse med at bestille mad fra Nemlig.com. Lad mig starte med at sige, at det var en god oplevelse til 5 ud af 6 stjerner.

Sådan foregik selv indkøbet på Nemlig.com

Jeg starter mit indkøb med en liste på papir. Nemlig.com, slår sig op på det stort udvalg og det tester jeg ved at købe en masse økologi.

Oprettelsen går nemt.

Navigationen er meget nem på Nemlig. Det er nemt at tilføje varer til kurven og justere i antal. Det er nemt at finde rundt og søgefunktionen virker upåklageligt. Indledningsvis så kan jeg slå mit postnummer op, hvilket er en fint indledende service.

Selve betalingen og valg af levering var meget nemt. Man skulle blot vælge leveringsdag og så vælge mellem de angivne tidsintervaller.

Leveringen af varerne var som aftalt. De kom i det sene timeinterval jeg havde valgt, søndag aften, hvilket jeg formodede var det værst tænkelige. Men de klarede den uden problemer. Varerne blev båret til døren i gennemsigtige plastikposer og chaufføren var venlig.

Der var dog et par minusser – som du skal være opmærksom på ved Nemlig.com

  1. Jeg får efter betalingen er gennemført – på selve leveringdagen en SMS og mail om at den ene vare ikke var med, da den var udsolgt. Det er meget utilfredsstillende, da de fleste køber ind til et formål, nemlig en ret eller måltid. Hvis jeg havde vidst det inden, hvad jeg måske valgt et andet supermarked. Varer kan naturligvis også blive udsolgt i fysiske butikker, men så ved man det inden man betaler. Så er jeg tvunget ud og købe ind i mit lokale supermarked for at kunne lave min ret, hvilket jo ikke er fedt, da onlinehandel er så man slipper for at skulle stresse i de fysiske supermarkeder.
  2. Jeg køber kaffe, men overser at det er hele bønder. Og jeg har ikke en kaffegrinder, så står jeg med håret i postkassen. Nu lægger navigationen op til at man lækker varen i kurven i søgeresultatet, således at det ikke er nødvendigt at klikke sig ind på hver enkelt vare. Desværre havde de glemt at angive dette på varen:
  3. Der manglede en vare, Basilikum. Jeg har snakket med en række højt-frekvente Nemlig-kunder, der fortæller et samlet billede af at det desværre ikke er unormalt. Ca. halvdelen af gangene kan du forvente fejl. Det er ikke acceptabelt. Deres service er dog upåklagelig når man klager. En får du pengene retur eller også sender de en ny vare ud. Men man skal selv opdage fejlen.

 

Der var også lidt knas med udsolgte varer undervejs, men det var til at overskue.

Det var black Friday, så de mange tilbud var nemme at tilgå. Fragtpriser var i den lave ende og nemme at forstå.

Frostikonet, var meget nemt at overse. Jeg skulle have frisk spinat – og jeg var millimeter fra at købe frost. Uheldigt.

Der var også lidt forvirring omkring økologi. Nu er jeg ikke super meget inde i øko, men jeg bliver forvirret over en økovare ikke har øko-logo, men en vare med øko-logo ikke kaldes øko i titlen.

Nemlig har et økofilter, så jeg kun ser øko-varer – se det er fedt.
Da jeg er ved vejs ende, så skal jeg acceptere betingelser. Desværre, så skifter prisen efterfølgende. Jeg fandt aldrig helt ud af hvad det skyldes. Men underligt var det.

Da købet blev afsluttet, så blev jeg sendt over på fejl-side, i stedet for lækker side ’ tak fordi du handlede’.

Efterfølgende har jeg fået mails med bekræftelse og kvittering, hvilket var fint. Ligeledes havde det taget højde for pant. Varernes stand var upåklagelig. Ordreoversigten var også fin

Konklusion:

PLUSSIDEN: De vigtigste ting, sad i skabet. Super nem hjemmeside, men gode priser på varer og fragt. God service og flotte leveringsintervaller. Kanon vareudbud. Desværre

ULEMPESIDEN: Alt for mange småting, der driller. Især manglende varer, udsolgte varer på efterkrav og kaffebønder der ikke er formalet.

 

Det bliver til 5 små stjerner ud af 6 herfra.